kefir - den ryska filen

godmorgon ville! (det kan vara morgon även efter klockan 12)
nu har jag testat kefir-den ryska filen och här kommer mitt expertutlåtande!

först och främst kanske jag ska visa hur kefir- den ryska filen, ser ut.
den ser ut såhär:


kefir- den ryska filen, går att hitta i din vanliga mataffär i kyldisken för mjölkprodukter. priset vet jag dock inget om, då det inte var jag som betalade för den.

och nu till smaken!
precis som det står på förpackningen har kefir- den ryska filen en väldigt mild filsmak. annars smakar den ganska så typiskt som fil.
konsistensen är ganska rinnig vilket gjorde mig lite besviken då jag trodde att den skulle vara ganska tjock och krämig.
på förpackningen står även att det är gott med färsk frukt eller müsli till men jag tyckte den var godast helt naturell.

trots vissa småsaker som kan dra ner betyget vill jag ändå ge ett ganska högt sådant. plus får kefir- den ryska filen för sina (i alla fall påstådda) hälsoeffekter och för den fina bilden på baksidan.


mitt betyg för kefir- den ryska filen slutar nog på 3,5 av 5. jag ska även prova att dricka den ur ett glas senare vilket kefir- den ryska filen borde lämpa sig ypperligt till tack vare sin lösare konsistens. naturell i glas kan jag tänka mig att den kanske t.o.m. kan få en 4:a men nu har ju jag lite fetish för att dricka fil ur glas så...

ja, det var allt jag hade att säga om kefir- den ryska filen.

denise

Kommentarer
Postat av: Ville

Intressant! Jag uppskattar bilderna! Är Kefir någonting för oss som inte äter fil, utan är mer av den yoghurtätande delen av befolkningen?

2010-12-09 @ 13:24:47
Postat av: martina

tack för expertutlåtandet! min egen lilla carl-jan!

2010-12-09 @ 14:04:00
Postat av: denise

hm.. nej jag tror att den är mer för filätarna faktiskt. fast om man har i lite sylt, t.ex. hallonsylt (för den är ju bäst) så kanske det skulle gå hem även hos er. helt klart värt ett försök!



tackar du martina? du kan ju inte ens äta den! men jag ska göra mer martinaanpassat test nästa gång. typ havregurt, även om den borde bojkottas pga namnet. men det är du värd!! <3

2010-12-09 @ 14:14:39
Postat av: habbe

seriöst, sämsta recensionen jag sett. vet inte vad för typ av fil de e du söker, gräddfil eller? den är inte krämig just för att den inte är en kräm, du kan inte dra ner betyget på en fil för att den inte är krämig... du har rätt i att den kan drickas ur glas, och hälsoeffekterna är riktigt bra. skulle minst ha en 4:a. sen tycker jag att det bara är löjligt att nämna bilden på baksidan av paketet, totalt orelevant. step it up

2012-01-19 @ 01:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0