det bästa av alla världar har fått mitt hjärta att slå så hårt så hårt

idag har mitt hjärta bultat så starkt av lycka att jag flera gånger trott att jag ska tuppa av. idag har jag fått lite av allt jag tycker om. eller nästan.. jag har inte fått pussa ett par fina pojkaxlar, sett en lurvig björn rulta runt i blåbärsris eller en riktigt stilig stjärnhimmel (förutom en på tv). men det är ganska ovidkommande för att allt har varit så fasligt fint ändå! min dag idag har nämnligen bestått av:
att jag gick upp sent, tultade omkring i sticketröja och trosor, drack te och åt havregrynsgröt, såg en harry potter och stickade klart den andra ärmen till min tröja vilket innebär att den förbaskade tröjan snart är klar!
sen lagade jag mat och gudars skymmning vad gott det blev! speciellt tillsammans med hemmagjord äppelgéle och mammas fläderblomsaft!
när mörkret la sig över den lilla staden där jag bor så tog jag på mig mina gamla gubbaskor och traskade tillsammans med mor min till biografen för att hämta ut biljetterna jag tjingat till harry potter-premiären nästa onsdag. sen traskade vi vidare till maxi där dom proppat ingången full med julpynt. jag gick rundor i julavdelningen med ena handen i fickan där jag tallade på hp-biljetterna och andra handen utanför och tallade på allt från glitter till inslagspapper.
när jag kom hem kröp jag ihop och myste med belle aka fröpåsen i soffan och såg på naturprogram.
nu visar dom klipp från familjens spelning på siesta på tv och jag ser mig själv stå längst fram och shakea asset.
jag kan somna relativt nöjd idag känner jag!



denise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0