-20

nu sägs det vara minus tjugo grader ute på stadens gator. jag känner på mig att det kommer bli en grubbelnatt med många ont i magen-tankar på alla stackars hemlösa katter.
jag vet att man inte ska mata dom, varför vet jag dock inte, men imorgon är det nog jag som av svagt hjärta ger efter för de små livens sorgsna ögon och tussiga svansar och ställer ut lite mat och ljummet vatten.
jag menar, man matar ju fåglarna så varför inte katterna? dessutom så behöver de där katterna lite kärlek och omsorg eftersom de flesta av folk är onda ända in i själen och bara sparkar mot och önskar livet ur de stackarna.
något ska man ju viga livet åt.

denise, kattmamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0