go ninja go

tanken på att det finns människor som dessa blir så otrolig när man spenderar största delen av sin dag på en busstation i en liten stad som sjöbo.




i sjöbo bryr sig ingen om att någon har ritat ett hakkors på väggen i väntsalen och att det faktiskt har suttit där i flera månader nu. i sjöbo förstår folk inte att man ska bajsa i toaletten och inte på golvet. i sjöbo var man en gång i tiden stolt över en väderkvarn men inte ens den betyder längre något. det enda som är spännande med sjöbo är att folk står ut med att bo där. vilken överlevnadsinstinkt som råder. jag vet bara att jag inte är lika stark och att jag snart måste byta väntsal. imorgon är det jag som tar med mig ett suddgummi för att göra det hela mer uthärdligt.  

Martina


Kommentarer
Postat av: malva

jag tycker det blir lite mer djup i det hela!

is najs!

2010-08-20 @ 00:03:46
Postat av: denise

kul att du tog upp det där med bajset, jag och mimi pratade nämligen om det häromdan. eller jag frågade varför man bajsar/kissar brevid toan och inte i den (syftade då på att det enligt det offentliga toalettväsendet tydligen verkar svårt att förstå meningen med att det finns en toastol för vissa) och mimi trodde jag syftade på mig själv. det var kul!

2010-08-20 @ 11:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0